نمایشگر گرافیکی OLED SH1106 یک ماژول صفحهنمایش کوچک و کممصرف با قابلیت نمایش گرافیک و متن است که از طریق پروتکلهای ارتباطی مانند I2C یا SPI به میکروکنترلرها متصل میشود. در این آموزش، با نحوه راهاندازی، برنامهنویسی و استفاده از این نمایشگر در پروژههای الکترونیکی آشنا میشوید.
سنسور SRF04 یک سنسور فاصله الکترونیکی ultrasonic است که برای اندازهگیری فواصل و حساب کردن موقعیت اشیاء از فاصلههای نزدیک تا دور استفاده میشود.
سروموتور (Servo Motor) یک نوع موتور الکتریکی است که به طور خاص برای کنترل دقیق موقعیت و زاویه یک سازه یا قطعه مکانیکی استفاده میشود. این موتورها معمولاً شامل یک مکانیزم داخلی قوی با بازده بالا برای تحریک موقعیت دقیق میشوند. سروموتورها دارای سه پایه مرتبط با منبع تغذیه، زمین و سیگنال هستند.
ماژول درایور L298 یک ماژول قدرتمند برای کنترل موتورها و سایر بارهای الکتریکی است. این ماژول از تراشه L298 مشهور استفاده میکند که یک درایور دو جهته (Bidirectional) با جریان بالا برای موتورها و بارهای الکتریکی است. این درایور قابلیت کنترل دو موتور DC یا یک موتور استپر را فراهم میکند.
در لیگ RCJ Soccer یکی از چالشهای اصلی، داشتن دید ۳۶۰ درجه برای تشخیص توپ و دروازههاست. یک روش ساده و کاربردی برای این کار، استفاده از آینه کاتادیوپتریک (Catadioptric Mirror) و دوربین OpenMV است.
در این آموزش با ماژول وای فای و بلوتوث ESP32 آشنا میشوید و نحوه راه اندازی آن را یاد میگیرید.
LCDهای کاراکتری همانطور که از نام آن پیدا است، تنها برای نمايش پيام متنی و يا كاراكتر طراحی شده اند. اين LCD دارای يک LED برای نور پس زمينه است كه میتواند 32 كاراكتر اسكی را در دو رديف 16 تايی نمايش دهد.
ماژول سنسور GY-25، یک سنسور 3 محوره با رزولوشن بالا بر پایه سنسور MPU6050 است. چیپ سنسور MPU6050 شامل یک شتابسنج 3-محوره به همراه یک ژیروسکوپ 3-محوره میباشد.
قبل از اتصال پروگرامر به کامپیوتر، نیازه که درایور اون بر روی سیستم نصب شه تا پروگرامر برای سیستم قابل شناسایی باشه.